keyboard_arrow_up
keyboard_arrow_down
keyboard_arrow_left
keyboard_arrow_right

Digital strategi

Fjellvettregel Nr 1 sier at “du må planlegge turen godt”! Sånn er det også med markedsføring. Dersom du ikke har en nøye gjennomtenkt plan med en tydelig rød tråd kan hele din digitale strategi falle i grus!

 

Dette høres kanskje litt dramatisk ut, men la oss se nærmere på et eksempel! Si at du kjørte langs en vei på Norgesferie med familien. Klokka bikker 20, og det er på tide å se etter losji for natten. Langs veien ser du først dette skiltet: 


Skiltet viser akkurat det du trenger, og du tar derfor av inn mot Fjorbotngrenda.

Videre ser du et skilt som viser veien inn til noe som basert på skiltet ser ut som et luxuriøst og lekkert hotell perfekt for en familieferie som ikke ble helt slik dere hadde ventet. Du kjører videre og møter dette hotellet: 

Da hadde jeg også snudd! 

 

Men det var markedsføring vi pratet om! Du kan se på skiltene som annonser og hotellet er selve nettsiden som vi sender kundene til. Dersom det ikke er en rød tråd fra annonsen hele veien inn på siden vil du miste kunden underveis. Hvis du i annonsen skryter av gode priser, burde landingssiden skrike nettopp gode priser! Og om du som i eksempelet over markedsfører deg med et luksuriøst produkt er det viktig at nettsiden kundene blir sendt forteller den samme historien!